Myslete na zítřek dnes
Dodávaná fotovoltaická technologie vyniká svými flexibilními aplikačními možnostmi. Moduly jsou tenké, lehké, flexibilní a robustní. Oproti předchozím fotovoltaickým technologiím se lépe přizpůsobí architektuře a lze je integrovat do jiných konstrukcí.
„Výzvou pro dodávky energie zítřka je, že dnes jsou zapotřebí inovativní řešení a přístupy,“ říká zakladatel výroby PV modulů. To je i případ pilotního projektu. Fotovoltaické moduly byly zabudovány na stávající konstrukci protihlukové stěny u železnice.
Protihluková stěna nebo solární elektrárna?
Není zde téměř žádný vizuální rozdíl. Díky novému montážnímu systému zmizí odbočné krabice a kabeláž v sotva viditelném kabelovém kanálu. Články lze slepit přibližně za tři minuty na modul.
Technologie lepení má další výhodu. Tím se kompenzují vibrace způsobené vlakovou dopravou. Technologie flexibilních modulů je díky elasticitě lepidla odolná proti vibracím. To totiž zůstává měkké.
Snížení hluku není instalací fotovoltaického systému ovlivněno. Není tedy otázkou buď / nebo, zda protihluková stěna nebo solární systém. Obojí je možné v jednom.
Pro provozovatele dráhy nepředstavitelný potenciál elektřiny
Nevyužitých ploch je nekonečně mnoho – od protihlukových stěn přes ploché střechy skladů či supermarketů až po zastřešení parkovišť. S dodávanými moduly je lze snadno a flexibilně využít k výrobě elektřiny – s nepředstavitelným potenciálem elektřiny pro stát a investora. Zvláštností technologie flexibilních modulů je, že fotovoltaické moduly lze připevnit i vertikálně.
V prvním pilotním testu bylo výrobcem instalováno celkem 36 fotovoltaických modulů o celkovém výkonu více než 10 kilowattů ve špičce (kWp). Fotovoltaický systém je napojen na střídač, který přeměňuje stejnosměrný proud na solární trakční proud a napájí jej přímo do trakční sítě. To znamená, že ročně lze vyrobit přibližně 7 800 kilowatthodin solární energie. To odpovídá úspoře CO2 přibližně ~ 2 150 kg za rok.